Feriköy Bit Pazarında Bir Gezinti


Bir haftasonu tatilimizi bit pazarında harcamak üzere yola çıktık ve pazar öğleden sonrası Meşhur Feriköy Bit Pazarında soluğu aldık. İstanbul'un geçmiş zamanlarına ait binlerce antika parçanın tezgahlarda boy gösterdiği bu pazar yerinde geçmişin tozlu, küf kokan, ama bir o kadar da heyecanlı hatıralarında kısa bir gezinti yaptık.

Feriköy Flea Market

Haftada bir pazar günü açılan tezgahlara antika meraklıları oldukça rağbet gösteriyor
Feriköy Bit Pazarı

İrili ufaklı pek çok eski kullanılmış eşya tezgahlarda alıcılarını bekliyor. Pazarlık etmeden almayın sakın :)
Eski Armalar, saatler

Eski armalar, saatler,plakalar yok yok!

Eski abajurlar-lambarla ve daha fazlası

Eski abajurlar, tablolar süs eşyaları aradığınız hemen her şey tezgahlarda sizleri bekliyor.

Antika Fotoğraf makinesi
Eski model Antika fotoğraf makinesi devrini tamamlamış diğer arkadaşları ile birlikte yeni kaderini bekliyor.

Nikon D1 Fotoğraf Makinesi

Tezgahta Nikon!un D1 Modeline Rastladım.

Eski Mandolin

Eski bir mandolin kulağı sağlam bir müzisyen adayını bekliyor.

Ninja Yıldızı

Eskici tezgahlarında ninja yıldızı bile buldum. Sahibi heralde ninjalıktan emekli olmuş. Geriye bir tek Ninjitsu sanatını öğrenmek kalıyor.


El Aterileri

Çocukluğumuzun 90'lı yılların en büyük fenomeni el aterileri. Kim bilir kaç çocuk bu aterilerin başında sabahladı, kaç çocuk bu ateriler yüzünden sınıfta kaldı o yıllar.

Nintendo Gameboy Original

Nintendo Gameboy çocukken ne istemiştim seni. Hep arkadaşlarımda vardı bende yoktu onlara dil dökerdim biraz oynayabilmek için şimdi sen de eskici tezgahına düştün. Öyle durduğuna bakmayın satıcı ikinci el Nintendo Gameboy için 60 lira istiyor.

Nintendo Gameboy Advance
Nintendo Gameboy Advance diye bir modeli de varmış ama oynamak hiç naip olmadı şimdiye kadar. Feriköy Bit Pazarı tezgahında karşılaştık kendisiyle
Street Fighter 2 Nintendo Gameboy Game Cassette
 Aynı yer oyun kasetlerinni de satıyor haliyle. Street Fighter 2 oyunamayı ne de çok severdim. Bu oyunu hem atari salonu, el atarisi, Gameboy, eski 8 bitlik televizyon atarisi ve hatta bilgisayar ortamında bile oynadım. görünce oynamadan edemiyorum
Nintendo Gameboy Fifa 98 Game Cassette
Fifa 98'in de Gameboy versiyonu varmış daha önce hiç oynanamıştım. Arkadaşın Pentium 233 MMX'inde oynadığımı hatırlıyorum yıllar önce. Ama Gameboy versiyonunu bit pazarında gördüm.
Tezgahların birinde Playstation3 ile karşılaşıyoruz. o da artık bit pazarındaki yerini almaya başlamış yavaş yavaş.

Sony Playstation3 İkinci El

Aterileri görünce eskici tezgahında baya vakit geçirdim resimlerden de anlayacağınız gibi. En son playstation3'ü de fotoğrafladıktan sonra zor da olsa atarici tezgahından ayrılıyorum. Gözüme kullanılmış oyuncak arabalar çıkıyor. birbirinden güzel yüzlerce minik araba, her çocuğun rüyası.

Minik Oyuncak Arabalar

Bu kadar oyuncak ve oyun faslı yeter diyerekten diğer antikaları görmek için pazar içinde dolaşmaya devam ediyorum

Bit Pazarı Kitap Dolu

Sadece eki eşyalar yok bu pazarda. eski kitaplar dergiler çizgi romanlar


 Ve hatta çok eskileri...

Neşe Karaböcek Eski Plak

Neşe Karaböceğin eski plağı diğerlerinin yanında değerini bilecek kişileri arıyor. Orhan Gencebay da yanında

Orhan Gencebay Eski Plak

Barış Manço ve Moğılların albüümleri de geçmiş yıllara götürüyor  insanları

Barış Manço Eski Plak

Mine Koşan da tesgahtan bize göz kırpıyor gibiydi. fotoğraflamadan edemdim.

Mine Koşan Eski Albüm

Kadir İnanır Münir Özkul eski bir film karesi. Münir Özkul'u saçı görebileceğimiz çok az filmden bir tanesi sanırım. ama hangi film olduğunu çıkaramadım.

Kadir İnanır Münir Özkul Eski Sinema Filminden Bir Sahne

Eski zamandan kalma bir broşürler de bulabilirsiniz.

Eski Reklam Broşürü

Antika tabancalar parçalar halinde artık şeytan dolduracak halleri kalmamış ama yine de siz dikkatli olun

Antika tabancalar

Eski tip hesap makineleri


Antika Hesap Makinesi

Eski Hesap Makinesi

Belki bana inanmayacaksınız ama bu fotoğraflar bir toplama makinesine ait. sayıları toplayıp sonucunu göstermek için yapılmış antika bir makine. Lighting Marka toplama makinesi sizi şaşırtacak4

Original Lightning Adding Machine Box

Original Lightning Adding Machine Control Panel

Acaba Lightning Adding Machine nasıl çalışır? Diyorsanız kısa bir videosu var izleyin. 


Pazarda dolaşırken tezgahların birinde çalışmaktan iskelete dönmüş bir ev hanımı ile karşılaşıyorum. biraz sinirlli sanırım çalışmak onu yormul olsa gerek. Çok da rahatsızlık vermeden oradan ayrılıyorum çelşmasıyla başbaşa bırakıyorum kendisini

İskelet ev Hanımı Biblosu

Feriköy Bit Pazarında ilginç pek çok şey var kadın şeklinde şişe açacakları da buna dahil

Kadın Şeklinde Şişe Açacağı

Soviyet döneminda yapılıp yapılmadığını bilmiyorum ama meraklıları için orak-çekiç armalı rozet, rom şişesi gibi eski eşyalar da bit pazarının raflarını doldurmakta.

Soviyet Armalı Rom Şişesi

Evet eski eşyalar arasında dolaşırken zamanın nasıl geçtiğini anlamamışız bile. geçmiş zamanda dolaşırken şu zamanda vakit bi hayli geçmiş. Paralel evrende 3 saat harcamışım.

Feriköy Bit Pazarı Çıkış

Feriköy Bit Pazarında bu kadar dolaşıp da ne aldın diye sorarsınız elbet. Ben de gelmişken boş dönmemek için Barbar Conan'ın alfa yayınlarından bir tanesini aldım 2000 yapımı   çizgi roman için benden 5 Lira isteyen satıcıyla kısa bir pazarlık ettikten sonra 2 LiraWya anlaştım unutmayın burası bit pazarı ve her şey pazarlığa tabi. istenen fiyatı hemen vermeyin mutlaka pazarlık edin karlı çıkarsınız ama satıcı her zaman daha karlı çıkar bunu unutmayın. Nokia Lumia 625 cep telefonumun Kamerası ndan çıkan karelerle süslediğim bu yazının da sonuna geldim sanırım. bir sonraki geziye kadar şimdilik hoşçakalraın
,
Kampanyaları kaçırmayın

Yorumlar